Community Bonding Period and First Week – Topluluğa Katılma Safhası ve İlk Hafta

[EN]

Hi,

I assume you know what this is blog about and I am directly diving into the subject. :)

After the announcement of the accepted students there is a gap until start of the coding named community bonding period. This is pretty important because you are working full-time with the community and you have to know each other to communicate. I couldn’t hacked around the code after sending proposals because of my final exams. But I am trying really hard to catch up.

So whatever, on this period we meetup with my mentor on IRC, and Hangouts. Talked about what will happen on project and what should I do.(That was probably my first talk completely in English with someone.)

BTW my project is “implementing an about:config utility for LibreOffice”

The result:

  • Reading manuals for gdb,
  • Creating stacks for indexers(ctags),
  • Digging CUI(Common User Interface) module,
  • New feature branch on git (feature/aboutconfig)
  • And an initial glade file

I am implementing it with C++. It will sit on CUI module.

I spend first week mostly to the researching the code. We need an multi-column listbox for this implementation, and I probably use one of the current multi-column listbox as base. I spend some time to understand backend of visual staff (event handlers etc.). If you are a newcomer to the development here is a note “There is a lot of 90’s fashion code on the project. Be prepared.”.

And drink mineral water. Really. I was drinking mineral water when I felt moments of enlightenment :).

This is probably the longest post for this blog. Next posts probably will be shorter.

[TR]

Merhaba,

Bu bloğun ne amaçla yazıldığını bildiğinizi varsayarak direk konuya dalıyorum. :)

GSOC’ta kabul edilen öğrencilerin açıklanmasından kodlamanın başlamasına kadar olan Türkçe’ye “Topluluğa Katılma Safhası” olarak çevirebileceğim bir süreç var. Oldukça önemli bir süreç aslında çünkü tam zamanlı çalışman gereken bir projede çalışacağın insanları tanımak zorundasın. Ben bu sürece final sınavlarım sebebiyle son anda katılabildim, haliyle kodlarla da çok ilgilenemedim. Ancak aradaki farkı kapatmak için şu an oldukça çabalıyorum.

Bu bağlanma sürecinde mentorumla önce IRC üzerinden sonra Google+ Hangouts üzerinden bazı toplantılar düzenledik. Projenin nasıl gelişeceğini, neler yapmam gerektiğini belirledik. Biriyle tamamen İngilizce konuştuğum ilk seferdi sanırım bu.

Unutmadan projem LibreOffice’e Firefox’taki about:config sayfasına benzer bir alan eklemek.

Toplantı sonucunda yaptıklarım:

  • GDB(Debugger) kullanımı hakkında bolca belgelendirme okudum,
  • Indexleyiciler için etiket yığını oluşturdum(ctags),
  • CUI(Hemen hemen her modülde kullanılan özellikler var (toolbar, ayarlar gibi)) modülünü bolca kurcaladım.
  • Git üzerinde yeni bir dal oluşturdum, (feature/aboutconfig)
  • Bir glade dosyası prototipi oluşturdum.

İlk haftayı genel olarak kodda araştırmalar yaparak geçirdim. Projem için birden fazla kolunu olan bir listbox yapısına ihtiyacım vardı. Neyse ki kodda taban olarak alabileceğim benzer yapılar var. Arayüzü koda bağlayan araç setiyle alakalı kodları biraz anlamak için biraz zaman harcadım.(Event handlerlar vs, Küçük bir tavsiye daha önceden kendi küçük projelerinizde görsel arayüzü olan bir şey olsun. İşin arkaplanını iyi anlayın.) Eğer yeni geliştirmeye başlayacaksanız küçük bir not. Kodda birsürü benden yaşlı 90ların modası parça var. Hazırlıklı olun.

Ve maden suyu için. Gerçekten . Maden suyu içerken aydınlanma anları yaşadım. İşler kafamda böyle oturmaya başladı. :)

Bu büyük ihtimalle en uzun yazı olacak. Kalın sağlıcakla. :)

Bir Cevap Yazın

